Na začátku letošního roku měla společnost 3800 zaměstnanců. Podle ředitele komunikace Vladana Crhy se snižování počtu zaměstnanců dotklo všech čtyř trhů, kde firma působí, tedy nejen Česka, ale i Slovenska, Maďarska a Rumunska.
Firma snižuje počet pracovníků kvůli poklesu prodejů, který začal v posledním čtvrtletí minulého roku. Letos do září zaznamenala snížení počtu prodaných aut o 17 procent na 50.400 aut. Za celý rok očekává 60.000 prodaných vozů.
Nový obchodní model umožňuje zajistit chod poboček firmy s výrazně nižším počtem lidí. Ti většinou nyní vykonávají více pozic najednou a jsou také efektivněji nasazováni podle prodejních špiček. Zároveň se jim zvýšily platy zhruba o třetinu. Součástí nové strategie je i zaměření na 15 nejprodávanějších modelů a snížení vozů na skladě z 9000 na 5100 vozů. Počet služebních aut u zaměstnanců klesl proti minulému roku z 960 na 350 vozů.
Do konce roku by mohla společnost zrušit dvě ztrátová centra ze současných 40 poboček. Tento týden uzavřela pobočku v maďarském Debrecínu. Rušení center se nebude podle generálního ředitele Anthony Dennyho týkat českého trhu.
Skupina AAA Auto za tři čtvrtletí letošního roku snížila výnosy o 11 procent na 312 milionu eur, tedy asi 7,8 miliardy korun. Proti očekávání trhu firma vykázala nižší ztrátu 8,1 milionu eur (zhruba 200 milionů Kč). Loni měla za stejné období zisk 4,3 milionu eur. V příštím roce očekává návrat k čistému zisku.