Distribuci známek zajišťuje fond dopravy prostřednictvím České pošty a Autoklubu Bohemia Assistance. Řidiči si je budou moci koupit na přibližně 9000 místech, především na pobočkách pošty a čerpacích stanicích. Od pondělí bude možné koupit pouze roční kupóny, krátkodobé známky se začnou prodávat až od Nového roku, i u nich cena zůstává stejná jako letos.
Celkem půjde do prodeje pro příští rok 5,4 milionu kupónů v různých hodnotách. MD očekává minimální výnos 2,5 miliardy korun, podle Hanzelky to však bude s největší pravděpodobností více. Letošní výnos z prodeje známek bude zřejmě 2,8 miliardy korun. Kromě osobních vozidel budou známky povinné také pro malé nákladní vozy, neboť se je zatím nepodařilo zařadit vedle kamionů do mýtného systému.
Kupóny pro rok 2009 mají ve srovnání s letošním rokem pozměněnou grafiku. Úprav doznal především hologram, který má bránit padělání známky. "České dálniční známky jsou jedněmi z nejlépe zabezpečených dálničních kupónů v Evropě," řekl Hanzelka. Řidiči při zakoupení známky obdrží zdarma brožurku Dálnice do kapsy, která obsahuje informace o pravidlech jízdy po dálnici a bodovém systému.
Řidič má povinnost vylepit kupón na vnitřní stranu čelního skla, z pohledu řidiče vpravo dolů na stranu spolujezdce. Za jízdu po dálnici nebo rychlostní silnici bez dálniční známky hrozí bloková pokuta až 5000 korun.