"Informaci o škrtech řekl na odborové konferenci přímo předseda představenstva Reinhard Jung. Kdyby tam zůstala výroba podle původních plánů, byli jsme připraveni zastavit u nás svařovnu," řekl MfD Povšík.
Podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého o tom zatím není rozhodnuto.
Mladoboleslavská automobilka však již dříve připustila, že výroba v Bratislavě nemusí zůstat. Podle Povšíka došlo nejprve ke snížení plánu výroby aut ze 60.000 na 40.000 vozů ročně. Poslední škrt je na 20.000 aut. "V Bratislavě potřebují udržet práci a lidi. Úplně spokojen s tím nejsem, ale je to lepší, než kdyby se část výroby do Mladé Boleslavi a Vrchlabí nevrátila," řekl MfD Povšík.
Octavie se začaly vyrábět v Bratislavě letos na začátku roku. Důvodem tehdy bylo, že zájem o ně byl takový, že české závody nestačily vyrábět. Situace na trzích se však prudce změnila a teď je aut nadbytek.
Podle Povšíka nemá výroba na Slovensku pro Škodu smysl, náklady na slovenskou produkci jsou o 400 eur dražší. "Když si to vynásobím počtem aut, jsou to už dost velké peníze," uvedl Povšík. Při výrobě 20.000 aut je to kolem 200 milionů korun ročně.
Povšík je ale přesvědčen, že do Bratislavy míří připravovaná výroba koncernového minivozu Up! Model, o jehož výrobě není dosud ještě rozhodnuto, měl skončit původně ve Vrchlabí, koncern však už tuto možnost definitivně vyloučil. "To je už na více než devadesát procent předjednané a schválené," řekl šéf odborů mladoboleslavské automobilky dnešní Mladé frontě Dnes.