Průzkum: Firmy se v době krize snaží udržet zákazníky

03.12.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 3. prosince (ČTK) - Budování loajality u zákazníků může v době hospodářské krize zamezit jejich odchodu ke konkurenci, vyplývá z průzkumu firmy SPSS, kterého se zúčastnilo 100 evropských společností z Evropy. Zhruba třetina firem se podle průzkumu soustředí na to, jak si udržet stávající zákazníky. Na získávání nových klientů se proti tomu zaměřuje pouhých osm procent společností.

Výsledky letošního průzkumu jsou v přímém rozporu s čísly, která vzešla ze stejného průzkumu provedeného v roce 2007. Tehdy se hlavní zájem společností soustředil na získávání nových zákazníků, které považovalo 40 procent respondentů za nejdůležitější faktor.

Za klíčový nástroj, který bude v následujících dvou letech nutný k udržení zákazníků a zvýšení jejich spokojenosti, považuje 68 procent dotázaných společností sběr dat a analýzu zpětné vazby.

Péče o zákaznická data je letos zcela zásadní také pro firmy z oblasti velkoobchodu. "Soustavná péče a zpracovávání dat o zákaznících tvoří stěžejní pilíře úspěšného obchodního vztahu. Na základě různých analýz a vyhodnocení, jako je například analýza kupního chování, jsme schopni našim zákazníkům lépe poradit a podpořit je tak i v jejich obchodování," uvedl manažer společnosti Ingram Micro v ČR David Dupuy.

SPSS poskytuje analytické a statistické služby v České republice i na Slovensku. Společnost je součástí mezinárodní sítě SPS Inc., která působí ve více než 60 pobočkách na celém světě. Společnost SPSS CR byla založena v roce 1995.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK