"Dolaďují se poslední aspekty smlouvy," řekl deníku šéf Ředitelství služby dopravní policie Leoš Tržil. Dosud je praxe taková, že k nehodě může vyjet jakákoliv odtahová či asistenční služba, tedy i ta, která nemá smlouvy s pojišťovnami. Tito takzvaní crash-hunteři často zvyšují pojišťovnám ceny služeb, a tím je připravují ročně o desítky milionů korun, řekl deníku zdroj z trhu.
"Pirátské" odtahovky přitom často dostávají informace o nehodách přímo od policistů. Nehodové centrum je podle Tržila jedno z opatření, které by mělo výrazně eliminovat korupci.
Po zavedení nehodového centra účastníci nehody zavolají na linku 158, operační jednotka policie je přepojí na call centrum ČAP a to pošle na místo smluvní asistenční službu. "Pojišťovny budou mít na odtah stanovený limit, který budou muset dodržet. Naším cílem je, aby po nehodě nebyl dlouho narušen plynulý dopravní provoz a aby byla auta co nejrychleji odtažena," doplnil Jaroslav Zvára z Centra dopravních informací.
Na činnost nového nehodového centra nebude podle jeho tvůrců potřeba přijímat zvláštní předpis. Podle Michala Šimona z ČAP jde pouze o technický projekt, který zjednoduší účastníkům nehody řešení vzniklé situace. "Zájmem pojišťoven samozřejmě je, aby nehodu řešila asistenční služba, se kterou má smlouvu, většinou z povinného ručení," dodal Zvára.
Dvěma největšími asistenčními firmami na trhu jsou SOS Assist, která jezdí pro Českou pojišťovnu, a Global Assistance, která poskytuje služby Kooperativě a České podnikatelské pojišťovně, napsal deník.