"Oblast Střední Asie má velký potenciál dobře platící klientely, což si České aerolinie ověřily na úspěšnosti letos zahájeného spojení do (kazašského města) Almaty," uvedla Hupáková. ČSA jednají o zahájení letů do dvou nových destinací v této oblasti. Oba lety by společnost chtěla nabízet dvakrát týdně letounem Airbus A319.
ČSA od letního řádu také posílí lety z ČR do Moskvy, a to na čtyři denně. Aerolinky chtějí rozšířit i spojení do Petrohradu. Noční linka do Bejrútu bude v hlavní sezóně doplněna dvěma frekvencemi v denních časech. Zachovány zůstanou ze zimní sezóny nové noční linky do Hamburku a Stuttgartu. Pokračovat bude letos zavedený letní sezónní provoz do řeckého Heraklionu. Posíleny by měly být také lety do Almaty, Káhiry, Minsku, Damašku, Skopje, Istanbulu, Jerevanu a Tbilisi.
"Linka do Manchesteru bude nově operována v atraktivnějším čase, a to s večerním odletem z Prahy a ranním návratem z Manchesteru," uvedla Hupáková. Doplnila, že to umožní uvolnění kapacity po dočasném omezení spojení do Dublinu. Tamní letiště totiž pro období letní sezóny 2009 nepřidělilo ČSA letištní sloty v požadovaných časech ranního odletu z Dublinu. Obchodní přítomnost si ale ČSA na irském trhu zachovají i nadále.
Mezi Irskem a Českou republikou zůstane zachován maximálně redukovaný provoz v čase výhodném pro českou klientelu, tedy s odletem z Prahy v pátek a návratem v neděli. Poslední lety dosud nabízené ve všedních dnech se uskuteční 13. ledna z Prahy a zpět z Dublinu 14. ledna, poznamenala mluvčí.
ČSA v budoucnu nevylučují návrat k dennímu operování na lince Praha - Dublin. "Díky nynějšímu přesunu letů do Manchesteru na atraktivní ranní čas se uvolní kapacita z dosud létaného poledního spojení v Manchesteru, kterou České aerolinie využijí na zavedení třetího denního letu do Kodaně," dodala Hupáková.
České aerolinie přepravily od ledna do konce září letošního roku 4,4 milionu cestujících, což je o 4,9 procenta více než za stejné období loni. Loni se společností cestovalo 5,6 milionu pasažérů.
Od roku 2001 jsou ČSA členem jedné z předních světových aliancí leteckých dopravců - SkyTeam. V současné době nabízejí spojení do 129 destinací ve 44 zemích světa, jejich flotilu tvoří 50 letadel.
Firma, která se v roce 2005 dostala s téměř půlmiliardovou ztrátou na pokraj krachu, loni vykázala čistý zisk 207 milionů korun. České aerolinie patří z 90 procent státu, který je chce v následujících měsících prodat.