Dopravní podnik na instalaci turniketů podle LN spěchá. Souvisí to do jisté míry s tím, že rozpočet podniku pro příští rok je nižší než v jiných letech. "Díry v rozpočtu tím nezalepíme. Ale aspoň zvýšíme výnosy z jízdného," citují Dvořáka.
Dopravní podnik si od znovuzavedení turniketů slibuje pokles počtu cestujících bez platné jízdenky. Revizoři by se více zaměřili na tramvaje a autobusy.
Dopravní podnik kvůli jízdám na černo přichází o miliardy korun. Podle volných odhadů tvoří černí pasažéři až čtvrtinu z celkového počtu cestujících v pražské hromadné dopravě, píšou LN.
Investice si má pohybovat od jedné do dvou miliard korun. Vyžádá si také stavební úpravy vestibulů pro potřeby hasičů a záchranářů.
Turnikety nejsou v Evropě nic neobvyklého a v pražském metru fungovaly od začátku jeho provozu. V polovině 80.let je ale dopravní podnik kvůli plynulejší a jednodušší přepravě cestujících zrušil. Současná praxe je taková, že si cestující při vstupu do metra označují jízdenky.