"Příští rok začneme jako asociace schůzkou s generálním ředitelem Českých drah. Kraje budou postupovat jednotně a mohu říct, bez bližších podrobností, že o této záležitosti jsem jednal s ministrem financí a ministrem dopravy," uvedl hejtman.
Jednání mezi kraji, které přispívají na prodělečnou regionální železniční dopravu, a Českými drahami bývají v posledních letech komplikovaná. Situace se zřejmě zopakuje i příští rok. Například v Jihomoravském kraji dráhy avizovaly, že budou chtít doplatit na ztrátu z provozování osobních vlaků asi miliardu korun. Letošní příspěvek 496 milionů korun tak chce dopravce navýšit na dvojnásobek. Politici z vedení kraje však už požadavek označili za přemrštěný a Hašek dřív řekl, že kraj drahám částku uhradí, jen když na ni přispěje stát.
Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. Integrovaný dopravní systém je na ní založen, na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v cestě pokračují. Krajské město Brno má také s některými okresními městy rychlejší spojení vlakem než autobusem.