"Oproti loňskému roku vzrostl prodej čerstvých a trvanlivých potravin až o 25 procent. Zákazníci mají zájem i o luxusnější a exkluzivní zboží. Jedná se zejména o exotické ovoce, gurmánské speciality (uzeniny a sýry), plody moře, zvěřinu, kvalitní čokoládové výrobky a alkoholické nápoje," uvedla mluvčí obchodního řetěze Tesco Eva Karasová. To podle ní ukazuje na fakt, že Češi mají rádi Vánoce a stále více si rádi na svátky přilepší, tedy koupí to, co si během roku nedopřejí.
Celkově se podle Karasové nárůst prodeje jednotlivých druhů zboží řádově pohybuje v desítkách procent, od 10 do 50 procent. Vedle potravin je největší zájem o zboží, které nejčastěji lidé nakupují jako vánoční dárek. Jde o hračky, vybavení do domácnosti, kosmetiku, oděvy, zimní obuv, vybavení na zimní sporty a LCD televize.
Přetrvávající zájem o LCD televize potvrzuje i mluvčí sítě elektroprodejen Euronics Bohuslav Komín. Televize tak stále zůstávají již pomalu tradičním rodinným vánočním dárkem. V případě ostatní elektroniky ovšem lidé podle něj nakupují spíše menší zboží, jako holicí strojky nebo meteorologické stanice. Malý zájem je před Vánocemi tradičně o bílou techniku, například ledničky.
Ve srovnání s předchozími víkendy je podle Komína na velkém nárůstu zákazníků vidět, že se Vánoce blíží. "Na druhou stranu ve srovnání s loňskem ten zájem není velký. Lidí je hodně, ale pak si vyberou levnější věci," řekl ČTK. Tržby tak podle něj jsou v meziročním srovnání nižší než loni.
"Do obchodů Tesco přišlo za nákupem během tohoto víkendu ve srovnání s běžným víkendem o 30 procent více zákazníků, to je obdobně jako vloni," dodala Karasová.