Sama firma hodnotu transakce komentovat nechce. "O ceně nemohu v tuto chvíli hovořit," říká ředitel pro logistiku a člen představenstva OKD, Doprava Bohumil Bonczek. Podle nejmenovaného zdroje HN byla cena za terminál nízká, protože provoz na terminálu byl až dosud minimální. "Bakala bude muset v místě hodně investovat a přitáhnout přepravce. Běloruská strana podle něj dostala i vyšší nabídky, ale nakonec se rozhodla pro Čechy," píšou HN.
Firma si slibuje, že zákazníkům ulehčí dopravu mezi západem a východem. "Koupě terminálu je součástí naší strategické vize v logistice. Předpokládáme další investice, chceme vybudovat moderní terminál," říká podle HN Bonczek a dodává, že chce společnost také spolupracovat s běloruskou železnicí.
Součástí společnosti Belterminal, která má zhruba 50 zaměstnanců, jsou vedle kolejí i manipulační zařízení, administrativní budovy a sklady. Brestský železniční terminál má strategickou polohu na hranicích s Polskem, odbavuje veškerý náklad směřující přes Bělorusko do Evropské unie. Na Belterminalu se překládají kontejnery se surovinami z Ruska a dalších východních zemí z podvozků se širokým rozchodem, aby mohly pokračovat v cestě napříč evropským kontinentem, píšou HN.
"Tato strategická investice umožňuje OKD, Doprava výhradně řídit jeden z klíčových koridorů východ-západ-východ pro nákladní dopravu z Ruska a Asie do Evropy," říká generální ředitel OKD, Doprava Attila Boros. Akvizice zahrnuje podle deníku také první privatizaci železniční tratě v Bělorusku. Terminál pod kontrolou soukromého investora by navíc mohl přinést zájem dalších firem o přepravu zboží z Dálného východu do Evropy na železnici přes Bělorusko, namísto lodního spojení Suezským průplavem, píšou HN.
Společnost OKD, Doprava vlastní New World Resources Transportation a je po Českých drahách druhým největším železničním přepravcem v České republice. V loni měla firma tržby ve výši 3,3 miliardy korun a hrubý zisk 254 milionů korun. Bakalova investiční společnost RPG získala dopravní firmu spolu s těžebním holdingem OKD, napsaly Hospodářské noviny.