Principem obdobných rádií na celém světě je to, že lidé si mohou na začátku poslechu stanice zadat svého oblíbeného interpreta či kapelu. Stanice pak automaticky vyhledává a hraje hudbu, stylově spřízněnou s původním požadavkem.
"Spustíme jej začátkem příštího roku, to znamená leden, únor," uvedl. Podle zástupců tuzemského Lagardere stanice odstartuje později, než bylo původně v plánu, neboť se objevily jisté potíže s převzetím technologie od francouzské sestry.
Zároveň tak ale mohla česká Lagardere podle jeho zástupců rádio více nastavit na středoevropské prostředí, a nebude tak čistě "překlopeno" z Francie jen s tím, že do databáze se přidají české písničky.
Obdobný projekt podle informací ČTK chystá také ABradio, na jejichž internetových stránkách lze nyní poslouchat zhruba 170 stanic včetně těch, které vysílají i analogově přes FM pásmo.
Česká pobočka Lagardere, která mimo jiné provozuje analogové FM stanice Frekvence 1, Evropa 2, rádio Bonton a radio DJ, se rozhodla rozšiřovat své aktivity na internetu. Kvůli tomu také letos vznikla nová digitální divize firmy, která bude mít na starosti právě weby rádií a další samostatné internetové a mobilní projekty.
Letos v říjnu tak ve spolupráci s Lidé.cz spustila tři desítky stanic na http://radio.lide.cz/. Mezi nimi jsou nejen stanice Frekvence 1, Evropa 2 a Rádio Bonton, ale také tematické stanice, zaměřené například pouze na písně Madonny, Robbieho Williamse či období 90. let. V příštím roce také chystá spustit komunitní server.
První speciální tematická webová rádia spustila Frekvence 1 a Evropa 2 již loni v lednu, u Evropy 2 to byly stanice s názvy Heavy, Lowrider a Movin'.