Pošta končí se sloganem "Dnes podáte, zítra dodáme"

11.12.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. prosince (ČTK) - Česká pošta maže ze svých modrých dodávek slogan "Dnes podáte, zítra dodáme". Některými zákazníky kritizované a zpochybňované heslo používala ke své propagaci od roku 2002. Nyní státní podnik s přechodem na akciovou společnost v polovině příštího roku přemýšlí o úplně nové reklamní strategii. Píše o tom dnešní Mladá fronta Dnes.

"Slogan naši zákazníci vztahovali na všechny zásilky, které projdou poštou. To je také jeden z důvodů, proč ho nebudeme s největší pravděpodobností nadále používat," sdělil podle MfD mluvčí České pošty Ivo Mravinac. Podle něj se firemní heslo vztahovalo na doručování dražších expresních zásilek, nikoliv na nejběžnější obyčejné zásilky. Podle výroční zprávy z roku 2006 marketingový slogan patří nejen k expresním produktům, ale i k obyčejným psaním. Pošta tehdy doručila do druhého dne přes 94 procent standardních psaní, napsala MfD.

"Obyčejné listovní zásilky, jako pohled či dopis, standardně doručíme do druhého dne. To je norma. Obyčejný balík nemá garantovanou dobu dodání. Standardně jsou to dva až tři dny," uvedl mluvčí. Se lhůtami nastal problém loni od jara do léta, kdy problematicky nabíhal nový sběrný a přepravní uzel v Brně, což se například projevilo zpožděním různé úřední korespondence na Vysočině, píše MfD.

Nová reklamní strategie pošty má podle deníku zviditelnit přechod ze státního podniku na akciovou společnost. Na podrobnosti je zatím podle mluvčího pošty brzy. Vzhledem k velikosti podniku, který má zhruba 4500 aut, je každá viditelná změna drahá. Zásadní změny na nich by podle Mravinace přišly na desetitisíce korun. "Například změny na autě velikosti poštovní dodávky stojí zhruba 30.000 Kč," uvedl mluvčí pošty. Vzhledem k velikosti podniku by se vypracování této strategie mohlo stát jednou z největších zakázek svého druhu v příštím roce, napsala Mladá fronta Dnes.

Česká pošta ve středu oznámila, že od příštího roku zdraží posílání balíků až o deset korun. Cena obyčejného balíku do dvou kilogramů se zvýší z nynějších 38 na 43 Kč, cena cenného balíku do 15 kg vzroste z 81 na 91 korun. Ceny doručování dopisů se nezmění.

Pošta prochází v posledních letech restrukturalizací. Její součástí bylo rušení odštěpných závodů a přechod na obchodní řízení. V příštím roce by se měla přeměnit ze státního podniku na státem vlastněnou akciovou společnost.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK