"Pokles výroby je proti loňsku zhruba o 30 procent. V historii Brana jsme měli trošku menší problémy v letech 1992 a 1993, které souvisely s opuštěním ruského trhu, ale zastavení výroby je v historii poprvé," řekl. O odstávce výroby podle něj rozhodlo vedení firmy v pondělí a stejný den ji projednalo i s odboráři. "Požadujeme, aby to zaměstnanci pochopili. Čerpá se náhradní volno za konanou práci přesčas, vybírá se dovolená a jiná pracovní volna, na které mají nárok z kolektivní smlouvy," dodal.
Brano Group také průběžně snižuje své stavy. Od letošního července do července 2009 bude mít o 400 zaměstnanců méně. "Máme 2300 zaměstnanců, v červenci jsme měli průměrný stav 2400 lidí, očekáváme že v červenci 2009 budeme pro výrobu potřebovat 2010 zaměstnanců," uvedl Witwer.
K největším odběratelům firmy Brano Group patří Volkswagen, General Motors, Ford, Volvo a Škoda Auto, které rovněž omezují výrobu. Poptávka po automobilech nyní klesá v důsledku světové finanční krize. Výrobce autodílů Brano Group má podle Witwera problémy s odbytem zvedacích zařízení a zavíračů dveří zejména na východní trhy a zastavuje i slévárnu, která vyrábí na sklad.
S problémy se potýká i řada dalších výrobců automobilových dílů. Podle odhadů Pavla Juříčka, majitele výrobce autodílů Brano Group a viceprezidenta Sdružení automobilového průmyslu, až 30 procent firem zaměřujících se na automobilový průmysl nemusí dopady finanční krize přežít. "Je to prognóza pro celou Českou republiku, v rámci kraje by ten odhad mohl být o něco málo nižší. Ovšem pokud jsme avizovali, že v příštím roce odejde z podniků napojených na automobilový průmysl v celé ČR asi deset tisíc zaměstnanců, tak to číslo bude rozhodně vyšší," připustil Juříček.