Škodovka tak rozšíří plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 procent proti stávajícímu stavu. Uplatnění by zde měli najít například strojní a elektrotechničtí inženýři a dalších vývojoví specialisté, jejichž úkolem bude zajistit potřebný výzkum nejen pro Škodu Auto, ale pro celý koncern Volkswagen.
V pětipodlažní budově na břehu Jizery budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy. Firma zde plánuje vývoj elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity, jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace nebo testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.
Technologické centrum stojí v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Kvůli stavbě byla zbourána řada pro dnešní účely nevyhovujících budov. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně je celý objekt postaven na pilotech, čímž vznikla v přízemí parkovací plocha pro 300 vozů.
Částečně zrekonstruován byl i současný areál technického vývoje automobilky. Ten bude s novým centrem propojen mostem. Zde by mělo sídlit vedení technického vývoje značky a budou v něm pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště.
Škoda Auto se v současnosti potýká s dopady celosvětové finanční krize, která zásadně postihla i automobilový průmysl. Kvůli menšímu odbytu firma naplánovala několik odstávek výroby, snížila také téměř na polovinu počet agenturních zaměstnanců.