MfD: ČSA zpoplatní občerstvení pro cestující v ekonomické třídě

12.12.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. prosince (ČTK) - Cestující v ekonomické třídě na palubě letadel ČSA již nebudou od února příštího roku dostávat občerstvení v podobě nápoje a jídla zdarma, ale budou si ho moci koupit. Píše o tom dnešní Mladá fronta Dnes. S tímto krokem počítá Akční plán 2009, který vedení firmy představilo zaměstnancům. Plán na příští rok má ČSA pomoci přežít kritické období nižšího zájmu o létání, píše MfD.

Národní dopravce novinku představil ve svém vnitropodnikovém zpravodaji, ale odmítá se k ní šířeji vyjádřit. "Musíme šetřit," říká podle MfD pouze stručně prezident ČSA Radomír Lašák. Dodatečné příjmy z prodeje nápojů a jídla mají firmě pomoci zvýšit celkové výnosy nebo je alespoň udržet. "ČSA v roce 2009 neporostou. Zachování počtu cestujících, tedy zvyšování podílu na klesajícím trhu, je ambiciózní cíl," píše se podle deníku v podnikovém časopisu pro zaměstnance OK Novinky.

ČSA odmítají zpoplatnění občerstvení komentovat. "Není to nic ke zveřejnění, je to informace pro zaměstnance. Nemám k tomu co říct," uvedla podle MfD mluvčí ČSA Daniela Hupáková. Změna se netýká pasažérů v obchodní třídě, právě na ně se chce ČSA ještě více zaměřit. Aerolinky však musí bojovat s jejich úbytkem, protože obchodní cestující kvůli finanční krizi šetří, a proto omezují služební cesty. "Nevím o tom návrhu, dozorčí rada bude příští týden, takže to nebudu komentovat," řekl šéf dozorčí rady Ivan Kočárník, napsala MfD.

Akční plán podle deníku počítá také například s přísnějším postupem při vybírání poplatků za nadváhu odbaveného zavazadla. Až dosud je mírná hmotnost navíc u ČSA běžně tolerována, nízkonákladové aerolinky striktně vybírají nemalé sumy za každý kilogram navíc, napsala Mladá fronta Dnes.

Letadla ČSA přepravila za tři čtvrtletí letošního roku 4,4 milionu cestujících, o pět procent více než loni. Nejvíce vynášela tradičně pravidelná přeprava, kde se výnosy po započtení vlivu kurzů zvýšily o 7,6 procenta na 12,41 miliardy korun. České aerolinie čeká v následujících měsících privatizace.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK