"Všechny kroky, které federální i místní vláda přijme v rámci restrukturalizace na podporu automobilového sektoru, je třeba adekvátně integrovat s kroky, které zavádějí Spojené státy," řekl ministr průmyslu Tony Clement. Pokud Američané schválí podporu svému odvětví výroby automobilů, Kanada se podle ministra přidá velmi rychle.
Svým objemem je návrh podpory přizpůsoben proporcionálnímu podílu Kanady na výrobě osobních a nákladních automobilů v Severní Americe. Clement očekává, že Spojené státy podporu odvětví schválí velmi brzy, i když zatím schvalování uvízlo v Senátu.
Američané chtějí na podporu tří největších automobilek vynaložit asi 14 miliard dolarů (zhruba 273 miliard Kč). Zatímco Sněmovna reprezentantů už návrh schválila, republikáni v Senátu byli proti. Bílý dům nicméně v pátek naznačil, že by pomoc mohl zajistit z balíku 700 miliard dolarů, který je určen na podporu finančního systému.
Na rozdíl od Spojených států v Kanadě schválení podpory automobilovému sektoru v zásadě nestojí nic vážného v cestě, i když plán není zcela v souladu s principy konzervativní vlády. Ontario je základnou pro výrobu automobilů amerických koncernů General Motors, Ford Motor a Chrysler, tedy těch firem, kterých se podpora týká v USA.
Americké automobilky spolu s dodavateli autodílů v Kanadě zaměstnávají stovky tisíc lidí. Kanadská odnož Fordu ale uvedla, že spíše než okamžitou půjčku potřebuje záložní úvěr, který by mohla podle potřeby využít, pokud se zhorší její finanční situace. Všechny tři největší americké automobilky nyní balancují na pokraji bankrotu.