"Až do roku 2007 jsme kromě vlastní sítě při distribuci našich adresných i neadresných zásilek využívali služeb České pošty a ročně jsme za ně platili téměř 150 milionů korun. Česká pošta se rozhodla s TNT Post dále nespolupracovat a přijít tak o významného zákazníka. Prostředky, které bychom utratili za služby České pošty, tak budeme investovat do vlastní sítě, která bude do dvou let pokrývat celou Českou republiku," řekl generální ředitel TNT Post pro střední a východní Evropu Petr Zháňal a dodává, že v době ekonomické krize a zdražování služeb ho postup České pošty překvapil.
TNT Post plánovala vybudování sítě až po úplném otevření poštovního trhu v roce 2013. Společnost je v současné době lídrem trhu v oblasti neadresné distribuce, která je zaměřena na roznos reklamních letáků. Letáky jsou distribuovány do většiny domácností v České republice a právě na tuto síť naváže budovaná síť poštovní. TNT Post očekává, že ve chvíli otevření poštovního trhu by občané České republiky mohli jejím prostřednictvím posílat zásilky výrazně levněji.
V současnosti disponuje pokrytím celé České republiky pouze Česká pošta. Podnik snížil letošní plán zisku z původních 504 milionů korun na 250 milionů Kč. V loňském roce vykázal zisk před zdaněním 795 milionů Kč. Důvodem je zpomalení ekonomiky v listopadu a také nutnost vytvořit opravné položky k investicím do vysoce spekulativních cenných papírů v zahraničí, které realizovalo předchozí vedení firmy.