Odhad v horší variantě počítá se snížením čistých výdajů firem na reklamu na 28,03 miliardy korun, v optimističtější předpokládá růst na 28,73 miliardy Kč, což představuje víceméně stagnaci. Ještě v září OMD bez započítání případného vlivu krize odhadovala v příštím roce nárůst výdajů o 3,2 procenta na 29,61 miliardy korun.
Podle OMD tak klesnou výdaje na reklamu v tisku, na venkovní a rozhlasovou reklamu a reklamu v kinech, přičemž ještě v září OMD odhadovala u venkovní reklamy nárůst a u rádií a kinoreklamy stagnaci.
Obě varianty počítají naopak s růstem internetové reklamy, která je ve výdajích tradičně nejdynamičtěji rostoucím typem média. V případě televizní reklamy podle horší varianty budou výdaje stagnovat, podle optimističtější porostou, ale menším tempem, než původně agentura předpokládala.
Největší částka tradičně poputuje do TV. V horším případě to bude 11,49 miliardy, což je meziročně stejně jako letos; původně přitom v září OMD odhadovala nárůst o 3,7 procenta na 11,91 miliardy korun. Lepší varianta spočívá v nárůstu o 1,7 procenta na 11,68 miliardy Kč.
Druhá největší částka zamíří příští rok podle OMD do tisku, a to v rozmezí od 7,82 miliardy korun (meziroční pokles 8,5 procenta) do 8,04 miliardy Kč (meziroční pokles šest procent). Původní zářijový odhad byl 8,33 miliardy, což by bylo meziročně méně o 2,6 procenta.
Internet bude podle čistých výdajů firem na reklamu třetím nejsilnějším typem média. Pozitivnější varianta počítá s meziročním růstem o 17 procent na čtyři miliardy korun, horší pak se zvýšením o 14 procent na 3,9 miliardy Kč. Podle zářijového odhadu měl být růst pětinový na 4,1 miliardy.
Výdaje na venkovní reklamu včetně reklamy v místě prodeje stoupnou v rozmezí od 2,71 miliardy do 2,79 miliardy korun. To představuje pokles oproti letošnímu roku o sedm až čtyři procenta. Původní odhad byl nárůst sedm desetin procenta na 2,93 miliardy Kč.
Rádia čeká podle OMD pokles o pět až devět procent, tedy na 2,07 až 2,16 miliardy korun. Bez započítání vlivu krize odhady v září hovořily o výdajích firem do rozhlasové reklamy ve výši 2,27 miliardy korun, tedy stejně jako letos.
Pokles čeká podle aktuálních údajů OMD také kinoreklamu, a to o 15 procent až čtvrtinu na 0,05 až 0,06 miliardy korun. Původně to mělo být ještě o deset milionů více, což by bylo stejně jako letos.
V čistých výdajích na reklamu jsou započítány také agenturní provize a vzájemné výměnné obchody (bartery), ty ovšem nikoli v ceníkových cenách. Čisté výdaje naopak nezahrnují vlastní reklamu médií (self-promotion).