"Přenosový vůz byl České televizi dodán v listopadu 2008. V těchto dnech prochází náročnými testy a zkouškami, aby v lednu 2009 mohl zajistit první televizní přenosy," řekl deníku ředitel techniky ČT Rudolf Pop.
O nákupu prý bylo rozhodnuto již v roce 2007. "Českou televizi vedlo k této náročné investici a jejímu načasování několik důvodů - zastarávání stávajícího parku přenosových vozů a také blížící se mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci v únoru 2009. Jen v areálu pro klasické lyžování bude pracovat asi 60 televizních kamer, několik desítek záznamových a zpomalovacích zařízení a další speciální televizní technologie, jež by nebylo možné bez nového přenosového vozu vůbec nasnímat a odvysílat," cituje Štěpána Jandu z tiskového oddělení ČT.
Tomu odpovídá vysoká cena a technologická náročnost výroby přenosového vozu. "Přenosový vůz ČT je sestaven z jednotlivě, pečlivě vybraných televizních technologií předních světových výrobců. Jeho kompletaci zajišťovaly slovenská společnost Elektronika Bratislava a Broadcast Solutions z Německa," dodal Pop. Nový přenosový vůz ČT je vybaven i technologií pro záznam a vysílání obrazu ve vysokém rozlišení HDTV, umožňuje snímání i v současně používaném systému PAL.
Podobných přenosových vozů se v Evropě vyrobila více než stovka. Veřejnoprávní televize měla dosud k dispozici dva přenosové vozy střední kategorie (do osmi kamer) a tři vozy menší třídy (čtyři až pět kamer) v Praze, ostravské a brněnské studio mají po jednom přenosovém vozu střední kategorie. Například největší komerční televize Nova vlastní dva vozy střední kategorie a dva menší přenosové vozy (dvě kamery a satelitní připojení," píše E15.