Stock Plzeň porušil podle rady paragraf zákona o reklamě, který říká, že reklama na alkoholické nápoje nesmí být "zaměřena na osoby mladší 18 let, zejména nesmí tyto osoby ani osoby, které jako mladší 18 let vyhlížejí, zobrazovat při spotřebě alkoholických nápojů nebo nesmí využívat prvky, prostředky nebo akce, které osoby mladší 18 let oslovují".
Podle rady se tak stalo ve dvou mutacích reklamy na takzvaný "bílý" fernet, které byly premiérově odvysílány na Nově a Primě letos 8. března. "Ve spotu vystupují lidé, kteří evidentně vypadají, že jim není 18," řekl ČTK předseda rady Václav Žák.
Česká televize podle rady porušila zákon, když 20. února odvysílala na ČT2 pořad Ta naše povaha česká s podtitulem Srp, kladivo a "haknkrajc". ČT údajně v pořadu nedala prostor k vyjádření osobám s opačným názorem na otázku používání komunistické symboliky a legality komunistické strany. "Tím došlo k porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů," uvedla rada.
Firma Bioclinica dostala půl milionu pokuty za mutaci spotu na přípravek Citrax odvysílanou loni 14. ledna na ČT1, dalších půl milionu za mutaci spotu na přípravek Formule 705, který ČT1 odvysílala loni 4. února. V obou případech firma porušila jako zadavatel reklamy zákon tím, že ve zmíněném reklamním spotu nebyl uveden zákonem stanovený text "doplněk stravy".