Stavba v úseku mezi metropolí a Pavlovem začala v březnu 2005 a podle původních plánů měla skončit až v roce 2010. Kvůli kritické dopravní situaci v obcích v okolí stavby se ale práce uspíšily.
Podle ředitele ŘSD Alfreda Brunclíka byl původní termín volnější a stavbu skutečně šlo urychlit. "Nečekali jsme ale, že se to zrychlí tolik - a je to dobrá zpráva i pro budoucí stavby," řekl Brunclík ČTK. Zrychlení prací podle něj budování R6 neprodražilo, cena bez daně 2,6 miliardy Kč se nemusela navyšovat. I s daní stálo vybudování úseku 3,2 miliardy Kč.
Na tuto stavbu čekalo "drahně let", řekl při přestřižení pásky bývalý hejtman Petr Bendl (ODS). Podle dřívějších příslibů ministrů dopravy měla vzniknout již v roce 1999. "Byla tu řada iniciativ, které bránily výstavbě, a bylo komplikované domluvit hlavně tu křižovatku, která se napojuje na obchvat," řekl Bendl. Až bude vybudován celý obchvat Prahy, dopravní situace by se podle nej měla ještě zlepšit.
Současné vedení kraje na slavnostním zahájení zastupoval hejtmanův náměstek pro dopravu Robin Povšík (ČSSD), který poděkoval Bendlovi za to, co ve funkci pro dokončení rychlostní komunikace udělal. I přes střídání vlád v čele kraje by se na to podle Povšíka nemělo zapomínat.
Nová část R6 měří asi 10,5 kilometru. Začíná na kraji Prahy, napojuje se na mimoúrovňovou křižovatku Řepy a severně od Pavlova navazuje na dříve dokončené úseky, které v současnosti končí v Novém Strašecí.
Na stavbě je 14 mostů o celkové délce 870 metrů. Nejzajímavějšími objekty jsou podle Brunclíka dvě odvodňovací štoly dlouhé 1630 metrů. Celá stavba je totiž zapuštěna do terénu.
"Druhou zajímavostí je založený tunel, který je pod budoucí paralelní dráhou letiště Ruzyně. Řidiči to poznají, budou tudy projíždět omezenou rychlostí 80 kilometrů v hodině. Je to ještě budoucí staveniště, úsek bude zastřešen právě tou dráhou," uvedl.
Podle Brunclíka bude R6 po kompletním dokončení jednou z nejvýznamnějších komunikací v zemi. Dodal, že na jaře se k nové části u výjezdu z Prahy přidá ještě oprava současného čtyřproudého úseku R6 mezi Pavlovem a Novým Strašecím. Na trase od Chebu do Karlových Varů by měla být R6 hotova do konce roku 2011.