Ačkoliv majitelé pozemků byli při jednáních ve výhodě, konečná podoba dohody může uklidnit i vládu. Odborníci odhadují, že bez této dohody by příjem státu z privatizace Letiště Praha byl zhruba o miliardu eur, zhruba 26 miliard korun, nižší. Poslední obchod mezi vlastníky klíčových pozemků pod plánovanou ranvejí se konečně vypořádal minulý pátek.
"Dnes jsme schopni budoucím vlastníkům dát kompletní portfolio klíčových pozemků pro výstavbu dráhy v alternativní, takzvané mírně zkrácené variantě. Je důležité zdůraznit, že této dohodě předcházel výkup pozemků od ostatních vlastníků. Problém se nejmenoval jenom Penta, ta ovládala okolo 70 hektarů pozemků, nicméně kromě toho jsme vykoupili dalších pět hektarů od 18 fyzických osob a další právnické osoby," řekl týdeníku generální ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák. Podle něj jiný způsob řešení než dohoda v dohledné době neexistoval.
Penta bude mít díky obchodu nejbohatšího Ježíška ve své historii. Peníze totiž už měla 19. prosince na účtu. Spekulace s pozemky pod novou dráhou jí podle informací týdeníku vynesou zhruba třímiliardový zisk. "Naším původním záměrem bylo podílet se společně s Letištěm Praha na výstavbě a budování druhé přistávací dráhy. Bývalé vedení letiště však nesouhlasilo s takovouto formou spolupráce a jako jediné řešení nám nabídlo odkoupení pozemků," vysvětlil PR manažer skupiny Martin Danko.
Z prodeje pražského letiště se původně očekávalo více než 100 miliard korun. Do hry ale vstoupila ekonomická krize. Ministr dopravy Aleš Řebíček doporučí zastavit prodej Letiště Praha, pokud se budou nabídky pohybovat kolem 50 miliard korun a méně, řekl před pár týdny v rozhovoru pro rakouský list WirtschaftsBlatt.