Z okolních zemí byl benzin téměř o pět korun dražší v Německu, na Slovensku si řidiči museli za litr připlatit 2,4 koruny. Rakouské ceny se srovnaly s českými a jen v Polsku je litr Naturalu 95 levnější o půl koruny.
U nafty sáhnou nejhlouběji do kapsy z okolních zemí řidiči na Slovensku, kde si proti Česku připlatili více než čtyři koruny, o 80 haléřů je dražší litr nafty v Německu. V Polsku je litr nafty levnější téměř o tři koruny a v Rakousku o 1,3 koruny.
Žebříčku evropských zemí vévodí tradičně nejdražší Norsko, kde motoristé dali za litr benzinu téměř 36 korun, za naftu pak ještě o dvě koruny víc. Výhodu nejnižších cen si stále drží Rusko, kde se dal litr benzinu pořídit za 16,5 koruny, litr nafty byl zhruba o korunu levnější.
Vývoj cen pohonných hmot v Česku pravidelně sleduje společnost CCS, podle jejíchž středečních údajů stál počátkem týdne litr benzinu 22,80 koruny a nafty 24,58 koruny. Rozdíl v cenách je dán měnovým přepočtem a rozdílností tvorby průměrné ceny.
Podle analytika společnosti Colosseum Štěpána Pírka lze v příštím roce očekávat mírný růst cen ropy a oslabování dolaru. Celkový dopad na tuzemské maloobchodní ceny paliv by měl být spíše neutrální. "Nečekáme tedy již další výrazné zlevňování, ale ani zdražování. Vzhledem k extrémním cenovým pohybům na komoditních i finančních trzích jsou však předpovědi nejisté více než kdykoliv předtím," dodal pro ČTK Pírko.
Ceny paliv klesaly v celé Evropě díky levnější ropě na světových trzích. Ceny ropy byly na svém letošním maximu v červenci, kdy se vyšplhaly na 147 dolarů za barel. Od té doby však kvůli globální finanční krizi a propadu světové ekonomiky do recese ztratily více než 100 dolarů, tedy přes 70 procent. Za celý loňský rok se ceny ropy snížily o necelých 54 procent. Pokles světové ekonomiky oslabuje poptávku po ropě ve všech hlavních zemích světa od USA přes Evropu po Čínu.