Čínský trh je zatím pro automobilový průmysl světlým bodem. Automobilky po celém světě se potýkají s prudkým propadem prodeje způsobeným globální finanční krizí a poklesem ekonomického růstu, který je donutil zavřít některé továrny a propouštět.
V minulých letech prodej aut v Číně silně rostl, nejméně o pětinu ročně. V loňském prvním pololetí ale tempo růstu prodeje aut v Číně zvolnilo pod 20 procent kvůli zpomalení čínské ekonomiky, slabému akciovému trhu a květnovému zemětřesení, které napáchalo rozsáhlé škody v čínské provincii S'-čchuan. V srpnu, září a listopadu prodej dokonce klesl. Řada analytiků podle agentury Reuters dokonce předpokládá, že prodej automobilů v Číně se v příštím roce sníží o pět až deset procent, protože spotřebitelé kvůli obtížnějším ekonomickým podmínkám omezí výdaje.
Vláda zatím nezveřejnila detailnější údaje o dovozu aut. Dovoz motocyklů se loni snížil o 38 procent na 511.740 kusů.