Velké CK od úterý sníží palivové příplatky o stovky korun

05.01.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. ledna (ČTK) - Některé velké cestovní kanceláře od úterý sníží palivové příplatky k ceně leteckých zájezdů o stovky korun. Vyplývá to z ankety ČTK. Například u cestovní kanceláře Fischer budou příplatky nově 1090 korun, zatímco dosud to bylo o 700 korun více. Je to výrazně větší změna než v minulosti, kdy se poplatky posouvaly většinou o 200 korun. Za levnějšími zájezdy stojí pokles cen ropy.

Fischer zlevnil zájezdy na současnou zimní sezonu exotických dovolených i na léto. Nové poplatky bude účtovat bez ohledu na délku letu. Jinou taktiku zvolila největší CK, kterou je Exim Tours. Ta snížení rozdělí na dvě části. U letů do tří hodin bude poplatek nově 990 korun, u delších letů bude činit 1290. Dosud byl stanoven jednotně na 1790 korunách.

"Bylo to přijato na základě vyúčtování ceny paliva od leteckých společností za poslední čtvrtletí," uvedl obchodní ředitel Eximu Jan Koláčný. Podle jeho předpokladů by se poplatek neměl měnit po několik dalších měsíců. Čtyřčlenná rodina tak může na zájezdu ušetřit až několik tisíc korun.

Jak sdělil mluvčí CK Fischer Daniel Plovajko, snížení poplatků je pro kancelář riskantní krok, protože není jasné, jak se bude vyvíjet cena ropy v letních měsících. Může se tak stát, že kancelář nakonec doplatí příplatky aeroliniím ze svého. "Je pravděpodobné, že pokud bude cena ropy růst, dojde opět ke zvýšení příplatku," uvedl Plovajko.

S termínem "riskantní krok" souhlasí i marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Čedok se snížením ceny stále váhá, zřejmě k němu ale sáhne ještě tento týden. "Zvažujeme snížení příplatků během tohoto týdne, ale o kolik a kdy, je předčasné říkat," řekl Brejcha.

Ropa loni zaznamenala nejhlubší propad cen za posledních 25 let. Z červencového maxima nad 147 dolary za barel klesla do konce roku o více než 100 dolarů.

Snížení cen načasovaly cestovní kanceláře na dobu, kdy začíná hlavní období prodeje zájezdů na léto v nabídce "první moment". Cestovní kanceláře se snaží vyprodat co nejvíce míst v nasmlouvaných letech a nabízejí slevy v průměru kolem deseti procent ze základní ceny zájezdu. Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se v období "prvního momentu" prodá zhruba 40 procent všech zájezdů. Stejné by to mělo být i letos.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK