"Zcela jistě doporučujeme nenakupovat u otevřených stánků, ale v kamenných prodejnách a zboží si velmi pečlivě prohlížet," sdělila mluvčí SOS Ivana Picková. Dodala, že ne všichni prodejci mají nyní zajištěn dovoz, uskladnění i prodej zeleniny takovým způsobem, aby i v mrazivém počasí byla zaručena kvalita tohoto zboží. Lidé by podle Pickové neměli zapomenout ani na to, že zelenina a ovoce může v těchto dnech namrznout také v nákupní tašce při cestě domů.
Picková upozornila, že poškození mrazem nemusejí spotřebitelé na první pohled poznat, přičemž tyto vady se na ovoci a zelenině často projeví až v teple domova. Většinou se změní konzistence, zbarvení i chuť plodů. Mrazem poškozené ovoce či zelenina pak končí v odpadkovém koši. Na nízké teploty velmi citlivě reagují například brambory, které začínají sládnout již při teplotách kolem dvou stupňů Celsia.
Mrazem poškozenou zeleninu a ovoce mohou lidé reklamovat. "S ohledem na vlastnosti ovoce a zeleniny doporučuje SOS reklamovat běžnou zeleninu a ovoce v prodejně s paragonem do druhého dne," podotkla Picková.