E15: Do Česka míří německý obchodní řetězec van Graaf

07.01.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. ledna (ČTK) - Do Česka míří německý obchodní řetězec van Graaf. První obchodní dům otevře letos v dolní části pražského Václavského náměstí, dámskou a pánskou módu bude v metropoli nabízet na ploše 12.000 metrů čtverečních. S odvoláním na internetové stránky společnosti van Graaf o tom informoval internetový server E15, podle kterého bude obchodní dům sídlit v nyní rekonstruované bývalé budově Práce.

Řetězec van Graaf patří do skupiny Peek&Cloppenburg KG, která má v Německu a dalších evropských zemích vlastní obchodní domy nebo si pronajímá velké prodejní jednotky v nákupních centrech. V ČR je skupina zatím zastoupena pouze značkou Peek&Cloppenburg v brněnském centru Vaňkovka a od loňského listopadu také v nově otevřené nákupní galerii Arkády na pražské Pankráci. Prodejní místo na Václavském náměstí tak bude prvním obchodním domem van Graaf v České republice.

Do Česka van Graaf vstupuje v době, kdy se specializovaným textilním obchodům díky rostoucím útratám Čechů daří. Tržby 35 největších obchodů s textilem v roce 2007 meziročně vzrostly o miliardu korun na rekordních 24 miliard korun. Na žebříčku největších tuzemských textilních obchodů, který sestavil časopis TextilŽurnál, obsazují přední místa specializované prodejny, a to na úkor hypermarketů. Výrazně rostou tržby také zásilkovému obchodu a internetovým prodejcům textilu.

Podle analytika Zdeňka Skály ze společnosti Incoma Research stále více Čechů chodí nakupovat oděvy a textil právě do specializovaných prodejen. "Jejich pozice sílí zejména ve vybraných kategoriích charakteristických vyšší cenou a vyššími nároky zákazníků na kvalitu, módní trendy a výběr zboží," sdělil ČTK Skála.

Češi při výběru prodejny zohledňují také odbornost personálu a nabídku kvalitního textilního zboží. "Z uvedeného trendu profitují zejména mezinárodní specializované řetězce, které jsou často specializované na jasně definovaný segment módního zboží," upozornil.

Prodejny s oděvy a módou dominují tuzemským nákupním centrům, v nichž již na začátku roku 2007 fungovalo 1316 obchodů s tímto sortimentem. S velkým odstupem následovaly obchody s obuví a koženým zboží (445) a prodejny nabízející klenoty, hodinky a dárky (359). Hypermarketů bylo v nákupních centrech 215 a prodejen květin 219.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK