Tržby za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb v roce 2007 dosáhly 1,95 miliardy korun, což je zhruba o 3,3 procenta méně než o rok dříve. Ztráta je podle dostupných údajů ČTK jednou z nejvyšších, jež firma zaznamenala od roku 1995. Dosud nejvyšší ztrátu zaznamenala firma v roce 2001 (273,4 milionu). V letech 1998, 2000 a 2003 až 2005 byl VLP v zisku, nejvyššího dosáhl v roce 2004 ve výši 104,2 milionu korun.
Rok 2007 se podle účetní závěrky VLP na trhu inzerce v celém oboru deníků v ČR ukázal být "pozoruhodně slabým", a ani VLP nezůstala ušetřena důsledků tohoto vývoje. "Aby byl zajištěn dlouhodobý úspěch VLP, byl již v červnu 2007 zaveden rozsáhlý úsporný program zaměřený zejména na snížení počtu pracovníků VLP," uvedla firma ve zprávě.
Podle údajů Unie vydavatelů v její ročence za rok 2007 hrubé inzertní příjmy VLP v roce 2007 činily 2,32 miliardy korun, což bylo o 3,5 procenta méně než o rok dříve. V pořadí vydavatelů to znamenalo třetí místo za Mafrou a Ringierem, kteří ale rovněž zaznamenali meziroční pokles v řádu několika procent.
Podle VLP poklesl v roce 2007 trh deníků v roce 2007 celkově asi o 1,4 procenta a tento vývoj se týkal všech druhů deníků - celostátních, regionálních i bulvárních. V roce 2007 přesto stoupl roční průměrný prodaný náklad Šípu téměř o polovinu na 90.463 výtisků, naopak celkový průměrný prodaný náklad Deníku klesl zhruba o šest procent na 323.855 kusů na vydání.
"Spolu s bulvárním deníkem Šíp si VLP udržuje na českém trhu deníků celkový podíl asi 25 procent, a je tak i nadále druhým největším novinovým vydavatelstvím v ČR, měřeno počtem prodaných výtisků," uvedla VLP v účetní závěrce s tím, že v roce 2006 to bylo rovněž 25 procent.
Společnost VLP patří pod německou společnost Verlagsgruppe Passau GmbH. Čtyřpětinový podíl v roce 2007 ve VLP patřil německé společnosti Pol-Print Medien GmbH, pětinový pak společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft, která je také majitelem mediální skupiny Mafra.cz