"Finanční krize sice loni ovlivnila trh a spotřebitelé začali méně utrácet, ale našich produktů se to dotklo relativně málo. Letos očekáváme, že se krize ještě prohloubí," dodal s tím, že letos očekává další pozitivní vývoj hospodaření podniku.
Export Stocku vzrostl z předloňských tří milionů litrů k téměř čtyřem milionům, což byl také rekord. Hlavním trhem je Slovensko, kde mají rozhodující úspěch fernety. Dovozových lihovin prodal loni Stock přes 1,5 milionu litrů, což představuje meziroční růst o 28 procent. Téměř polovinu tvořila Tullamore Dew, nejprodávanější irská whisky v ČR.
Prodeje se zvýšily u podstatné části portfolia likérky, které čítá 40 značek. Nejvýrazněji rostly lihoviny řady Božkov. Populární "zelená", tedy peprmintka, posílila o 16 procent, Božkov Vodka o šest procent, čímž upevnila svoji pozici nejprodávanější vodky na českém trhu. Přes sedm milionu litrů prodal podnik Božkova tuzemského, dříve rumu, meziročně o tři procenta více. Češi se podle Petráška vracejí k tradičním lihovinám, preferují ale známé značky. Silně rostla také prémiová Vodka Amundsen, nejvyšší růst vykázala hruškovice Excellent, jejíž prodeje se zvýšily o více než 100 procent, řekl Petrášek.
Nejprodávanější výrobky Stocku, fernet klasický a citronový, loni stagnovaly. "Naše vlajkové značky si dokázaly udržet svoji tržní pozici," řekl ředitel. Hodně rostl průzračný Fernet 8000, který firma uvedla na trh v říjnu 2007 a kupují ho hlavně mladí lidé.
V ČR vévodí likérka všem čtyřem rozhodujícím segmentům - hořkým a bylinným lihovinám, tuzemákům, vodkám i likérům. Její tržní podíl v Česku se pohybuje mezi 36 až 37 procenty. Loni rozšířila portfolio o čokoládový likér Božkov Rumové Pralinky. "Překonal veškerá prodejní očekávání a stal se hitem sezóny v maloobchodu a nečekaně i v gastronomii," dodal Petrášek.
Stock za rok 2007 vydělal 470 milionů Kč a prodal zboží za 1,86 miliardy korun bez započtení spotřební daně. Firma, která v lednu 2008 zdražila své produkty v průměru o tři procenta, očekává za loňský rok nárůst tržeb o jednotky procent, zisku o více než desetinu.
Také dvojka na českém trhu, ústecká likérka Granette, nástupce značky KB Likér, loni prodala rekordní objem lihovin, celkem 7,2 milionu litrů, o pět procent více než v roce 2007. Jde o nejlepší výsledek ve stošedesátileté historii podniku.