"Očekáváme čistý zisk v řádu stovek milionů korun," řekl deníku Lašák. Dodal, že hospodářské výsledky ČSA jsou vynikající. Naše strategie z posledních tří let se povedla. Teď jen nevíme, jak se bude vyvíjet letošní rok, konstatoval.
Podle něj se firma před privatizací "neuvěřitelně dobře" zajistila na kurzové pohyby a "nepodlehla hysterii" ve fixování cen paliva. Má tak konkurenční výhodu proti těm, kteří se s odhadem vývoje cen netrefili.
Aerolinky letos čekají rekordní splátky letadel. "Tento rok jsme skutečně na vrcholu investic do letadel, tedy do našeho majetku, jde řádově o dvě miliardy korun," potvrdil Lašák. Dodal, že až na konci roku začnou splátky klesat, protože tři z deseti boeingů, které mají aerolinky na finanční leasing, už budou splaceny.
Odhady výnosů z prodeje ČSA se různí, podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky se výnos může pohybovat mezi 4,5 miliardy a pěti miliardami korun.
Nový majitel bude muset mimo jiné zaručit, že letecká přeprava zůstane hlavním předmětem podnikání ČSA, že domovským letištěm bude nadále Ruzyně, nebo že si ČSA zachovají status českého národního dopravce. Kromě toho bude základním kritériem tendru nabízená cena. Při privatizaci bude státu radit konsorcium Deloitte Advisory/CMS Cameron McKenna.