"Nova jako každá zodpovědně a efektivně hospodařící firma reaguje na nastalou celosvětovou ekonomickou situaci. Považuje za vhodné v době, kdy dochází k útlumu v řadě průmyslových odvětví, vydávat prostředky pouze na akce, které jsou nezbytné pro udržení její ekonomické výkonnosti," uvedl na dotaz ČTK generální ředitel Novy Petr Dvořák.
Své patnácté narozeniny se proto Nova rozhodla oslavit hlavně se svými diváky prostřednictvím několika lednových nedělních zábavných pořadů. "Se svými zaměstnanci potom oslaví 15. výročí na tradičním narozeninovém večírku v hotelu Ambassador," podotkl Dvořák s tím, že v roce svého půlkulatého výročí se také Nova vydá za svými diváky přímo do regionů.
Na celosvětovou finanční krizi zareagovalo již vícero médií v České republice. Například Sanoma Magazines Praha v listopadu kvůli krizi oznámila konec vydávání sedmi svých časopisů a propuštění až 70 lidí. Česká pobočka Ringieru pak v prosinci zastavila vydávání bezplatného deníku 24 hodin.
Celosvětová finanční krize bude mít podle odhadu mediální agentury OMD vliv i na čisté výdaje firem v roce 2009 na reklamu v tuzemských médiích. Podle méně optimistické varianty výhledu čisté výdaje firem meziročně klesnou o 2,3 procenta na 28,03 miliardy, v lepším případě se zvýši o desetinu procenta na 28,73 miliardy, což ovšem představuje víceméně stagnaci.