"V současné situaci na automobilovém trhu je velmi těžké předpovídat, jaká situace bude v druhé polovině roku, kdy jsme počítali, že už budeme mít zvýšenou kapacitu. Proto jsme se rozhodli prozatím přípravy na zrychlení linky pozastavit a vyčkáme, jak bude pokračovat vývoj objednávek od zákazníků," řekl ČTK mluvčí automobilky Radek Kňava.
S dalšími omezeními linky, zkracováním pracovního týdne a podobnými opatřeními TPCA podle Kňavy nepočítá, protože pokles objednávek zatím nezaznamenala.
TPCA loni oznámila, že připravuje navýšení kapacity až na 340.000 aut ročně. Předpokládalo to investice do technologií, zrychlení linky a nábor nových zaměstnanců. Technickou kapacitu továrny TPCA zvýšila během zimní odstávky, která skončila 2. ledna. Další podmínkou zvýšení výroby bylo zrychlení linky, aby se v daný čas smontovalo více aut. A tento záměr byl podle Kňavy pozastaven stejně jako nábor 50 zaměstnanců, jichž bylo třeba ke zrychlení výroby.
Kolínská automobilka TPCA loni vyrobila 324.289 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. V roce 2007 to bylo 308.478 vozů. Největší prodeje měla ve Francii, Itálii, Německu, Velké Británii a Nizozemsku.
Kolínská TPCA byla jedinou českou automobilkou, která dosud nepocítila dopady světové finanční krize. Kvůli ní například už omezily výrobu nošovická firma Hyundai nebo mladoboleslavská Škoda Auto.