Českým drahám chybí každoročně na provoz regionálních vlaků zhruba tři miliardy korun. Výpadky dráhy ještě předloni financovaly z peněz nákladní dopravy, to však vyčleněním výdělečné nákladní přepravy do samostatné společnosti ČD Cargo na konci roku 2007 skončilo.
"Kraje na zaplacení všech ztrát z regionální dopravy nemají peníze. Při rozpočtovém určení daní, které stanovilo příjmy krajských rozpočtů, se s rozdělením osobní a nákladní dopravy na železnici nepočítalo. Vyzýváme vládu, aby formou účelové dotace tuto ztrátu pokryla a stejně postupovala i v příštím roce," řekl Martínek.
Dráhy loni dostaly z veřejných rozpočtů kolem 8,6 miliardy korun. Zhruba čtyři miliardy zaplatilo ministerstvo dopravy za rychlíky, kraje daly kraje za regionální spoje. Zatímco peníze státu na provoz rychlíků stačí, regionální doprava je podle Českých drah dlouhodobě podfinancována.