Podle něj je v případě přetrvávajících problémů v ohrožení 12 milionů pracovních míst, přičemž automobilky nemají dostatek kapitálů, aby přežily delší hospodářskou recesi.
Evropská komise údajně uvažuje o tom, že by ještě rozšířila možnost poskytovat výrobcům půjčky prostřednictvím Evropské investiční banky. Ta je v současnosti prakticky hlavním finančním ústavem, který výrobcům pomáhá. "Komerční banky nefungují tak, jak by měly, do té doby, než se vzchopí, potřebujeme, abychom tuto propast přehradili," dodal Verheugen.
Současná krize v automobilovém průmyslu je údajně vážná zejména ze tří důvodů. Na jedné straně stojí klesající poptávka a spotřebitelská důvěra, na druhé přemrštěné výrobní kapacity a na třetí nutnost vyšších investic, které si mimo jiné žádá boj s klimatickými změnami.
Verheugen upozornil, že české předsednictví EU připraví konkrétní návrh případné pomoci automobilkám, o kterém by měly diskutovat ministři pro konkurenceschopnost na zasedání v březnu.