"Za pět miliard korun bych to neprodal." "Já bych chtěl určitě víc. Spíše někde okolo deseti," uvedl Kočárník pro týdeník Ekonom.
Co se týče nového vlastníka ČSA, mělo by podle Kočárníka jít o firmu "pro kterou to má smysl. Tedy o geograficky vzdálenější aerolinky, které v Praze mohou mít svůj nový dopravní uzel" upřesnil Kočárník Ekonomu.
Jak nedávno uvedl náměstek ministra financí Ivan Fuksa, zájem o ČSA zatím vyjádřila zhruba desítka společností. Veřejně svůj zájem potvrdil například ruský Aeroflot.
Podle Kočárníka je v zásadě jedno, kdo firmu koupí, pokud bude zachována značka ČSA. Klíčové prý je, aby se dál rozvíjel byznys a aby lidi nepřišli o práci. "Pokud je Aeroflot státní firma, nepochybně by šlo o reetatizaci," dodal Kočárník na námitku Ekonoma, zda by šlo prodej do rukou firmy ovládané ruským státem vůbec označit za privatizaci.
Adept na nového majitele bude muset podle materiálů ministerstva financí mimo jiné zaručit, že letecká přeprava zůstane hlavním předmětem podnikání ČSA, že domovským letištěm bude nadále pražská Ruzyně, nebo že si ČSA zachovají status českého národního dopravce. Ve druhém kole výběrového řízení pak bude jediným kritériem cena. "Ministerstvo financí navrhne vládě jako vítěze toho, kdo z postoupivších do druhého kola předloží nejvyšší cenovou nabídku," uvedl uvedl dříve mluvčí MF Ondřej Jakob.
Vedle ČSA čeká privatizace i Letiště Praha. Tam se odhady výnosu pohybují v řádově vyšších číslech než u ČSA, mluví se o 70 až 100 miliardách korun.