Ve spotu při autonehodě zemře manželský pár, když žena po nárazu svým tělem usmrtí manžela sedícího za volantem. Nový klip upozorňuje na častou chybu českých účastníků silničního provozu. Polovina z nich prý v průzkumu přiznala, že se v obci na zadních sedadlech nikdy nepoutá. "Přitom statistika říká, že 71 procent osob usmrcených při nehodě na zadních sedadlech bylo nepřipoutaných," uvedl Vlasák.
Podle něj budou tragický okamžik nehody v novém spotu dvě nejsledovanější komerční stanice, tedy Nova a Prima, před 22:00 hodinou opět zakrývat černým čtvercem. "Činí tak z obavy před postihem ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Česká televize vysílá klipy po celý den v plné verzi, před nimi však zařazuje krátké varování," uvedl Vlasák.
Kampaň na sebe upozornila v prosinci, kdy byl vysílán spot s názvem Blázinec. V něm na palubní desce osobního vozu umírá zakrvácené malé dítě, které tak doplatilo na nedbalost své matky, jež ho před jízdou neupoutala v autosedačce. Nova a Prima brutální okamžiky spotu zakrývaly před 22:00 černým čtvercem, ČT jej vysílal i přes den v kompletní podobě, ale ne kolem dětských pořadů a s upozorněním pro rodiče.
Vysílací rada ale dosud o jednotlivých spotech nejednala. "Nějaká podání na spoty (kampaně) přišla, ale rada se zatím jednotlivými spoty nezabývala," řekl dnes ČTK šéf úřadu RRTV Petr Bartoš.
Mluvčí Primy Jana Kocová ČTK řekla, že spot bude na Primě vysílán ode dneška do posledního ledna celkem devatenáctkrát. "Ve spotech před 22:00 bude při brutálních okamžicích černá zástěrka," uvedla. Důvodem je podle ní zejména to, aby klip negativně nezasáhl děti.