Dotování ztrát z regionální železniční dopravy se podle něj musí řešit systémově. V úvahu připadá změna zákonů nebo právě převod části akcií drah ze státu na kraje, řekl Hašek. Podle něj by pak kraje mohly mít své zástupce v dozorčí radě a představenstvu ČD. Jejich prostřednictvím by podle něj regiony lépe kontrolovaly hospodaření drah.
Požadavek Českých drah na úhradu ztráty v regionální dopravě letos výrazně vzrostl. Kraje se proto před týdnem dohodly, že jim zaplatí o šest procent více peněz než loni, což odpovídá loňské průměrné inflaci. Zbývající částku, kterou požadují ČD a jež v součtu všech krajů činí 3,2 miliardy Kč, by měl zaplatit formou účelové dotace stát. Loni kraje ČD uhradily asi 4,6 miliardy Kč.
Dráhy letos požadují vyšší úhrady proto, že dřív dotovaly osobní dopravu ze ziskové nákladní dopravy. Poté, co se nákladní doprava vyčlenila do samostatné firmy ČD Cargo, už řešení není možné. Předseda ČSSD Jiří Paroubek dnes v Brně označil řešení za šalamounské s tím, že vláda ponechal zvlášť ziskovou nákladní dopravu a doplatky ztrátové osobní chce po krajích. Je podle něj logické, že kraje, jejichž příjmy vycházejí z rozpočtového určení daní, s touto částkou nepočítaly, a nemohou ji uhradit. Podobně se vyjádřil Hašek. "My je (peníze) nemáme, ani neplánujeme, že bychom je zaplatili," uvedl.