Fiat by podle návrhu aliance nevložil do Chrysleru hotovost, ale poskytl by mu přístup ke svým produktům a platformám. Chrysler loni utrpěl propad prodeje o 30 procent a nedávno uzavřel na měsíc všechny své továrny, aby snížil náklady i zásoby neprodaných automobilů.
Fiat nyní s výjimkou svých luxusních značek Ferrari a Maserati na trhu ve Spojených státech nepůsobí. Před vypuknutím krize v automobilovém průmyslu zkoumal Fiat způsoby, jak na americký trh proniknout, a jednal s některými americkým automobilkami o možném využití jejich výrobních linek.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne nedávno uvedl, že světové automobilky budou donuceny k fúzím, aby přežily dopad současné ekonomické krize. Předpověděl rovněž, že na světovém trhu s automobily zůstane pouze šest velkých hráčů. Celosvětová poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry.