Skupina Telefónica bude v rámci své dosud největší evropské zakázky primárně poskytovat zabezpečené pevné i mobilní telekomunikační služby více než 125.000 zaměstnancům DHL v 2400 lokalitách v Evropě. Logistická skupina tak má za dobu trvání kontraktu ušetřit přes 150 milionů EUR (4,2 miliardy Kč). Poskytování služeb by mělo začít na začátku letošního léta po získání obvyklých povolení od úřadů pro hospodářskou soutěž a po dokončení transakce.
V následujícím období, kdy bude operátor služby zavádět, pobočky společnosti DHL po celé Evropě vypoví své smlouvy s lokálními poskytovateli služeb a skupina Telefónica převezme všechny jejich povinnosti. V zemích, kde společnost své zastoupení nemá, budou založeny nové pobočky a služby budou poskytovány ve spolupráci s partnery. Telefónica má nyní vedle domácího Španělska a Česka v Evropě firmy v Británii, Irsku a na Slovensku.
"Service Management Centre společně s centrálním service deskem DHL IT v Praze bude naplněním vize o centrálním řízení evropských ICT služeb zákazníka," uvedl viceprezident pro firemní zákazníky Telefóniky O2 Fernando Astiaso. Řídící centrum nabídne přes stovku pracovních míst. Celá skupina pak převezme systémy vytvořené v České republice, například globální účtovací systém.
DHL má v Praze od roku 2004 jedno ze tří světových výpočetních center. Právě dosavadní spolupráce s českou pobočkou O2 měla údajně ve finále ovlivnit rozhodování mateřské Deutsche Post World Net ve prospěch Telefóniky.
Zakázka pro Telefóniku bude bude mimo jiné zahrnovat přes 100.000 LAN portů, více než 60.000 přístrojů pro hovory z pevné linky a 80.000 mobilních připojení včetně 24.000 kusů mobilních telefonů a smartphone zařízení.