Z továrny většinou odcházejí lidé, kterým skončil pracovní poměr na dobu určitou, uvedla pro ČTK vedoucí personálního oddělení společnosti DagmarHönigová. Při výpovědi z organizačních důvodů podle ní dostávají zaměstnanci odstupné.
Prohlášení úpadku je dalším krokem v insolvenčním řízení, které bylo zahájeno 28. listopadu. Insolvenční návrh podala firma Henniges Automotive (dříve GDX Automotive) sama na sebe kvůli platební neschopnosti. I po vyhlášení úpadku bude pokračovat v přípravě restrukturalizačního plánu, jehož cílem je zachovat výrobu a zajistit výrobní projekty pro budoucnost, uvedla Hönigová.
"Výroba jede podle požadavků zákazníků a mzdy jsou vypláceny v plné výši," zdůraznila. Podnik podle ní vyrábí pět dní v týdnu v závislosti na objednávkách, které kolísají oběma směry. Část zaměstnanců měla podle ní jeden nebo dva pátky volno, za nucený pobyt doma dostávají zaměstnanci 60 procent mzdy.
Do vážných potíží se v důsledku krize v automobilovém průmyslu dostaly i další podniky. Propad poptávky, který je odrazem světové finanční a hospodářské krize, řeší firmy částečnou nezaměstnaností, neprodlužováním pracovních smluv nebo i propouštěním. Jen v okrese Ostrava už o požádalo o částečnou nezaměstnanost více než 20 firem, přičemž převažují firmy, vyrábějící komponenty nebo poskytující služby právě pro automobilový průmysl, řekla dnes ČTK mluvčí ostravského úřadu práce Svatava Baďurová. Stovky pracovních míst v Moravskoslezském kraji ruší kopřivnická automobilka Tatra nebo novojičínský výrobce světel a klimatizace Visteon Autopal.