Podle společnosti Satra by bylo pro uklidnění dopravní situace nejlepší převést oba dopravní směry magistrály za muzeum a zahloubit je do tunelů. V ulicích Sokolská a Legerova by až k Nuselskému mostu byla silnice zúžena pouze na dva jízdní pruhy. Toto řešení by podle firmy sice bylo poměrně technicky a finančně náročné, ale pro oblast by bylo nejcitlivější.
"Sebrali jsme podklady z celého území Prahy 2, a to včetně plánovaných projektů. Pokusili jsme se zklidnit situaci v této oblasti," řekl ČTK Jakub Karlíček ze společnosti Satra.
Zúžit magistrálu po hlavním městě požaduje dlouhou dobu druhá městská část, protože zejména Legerova ulice patří dlouhodobě k nejznečištěnějším oblastem Česka. Na podzim se snížením počtu pruhů ze čtyř na tři souhlasil dopravní výbor hlavního města, magistrála se měla zúžit od začátku ledna. Magistrát se ale obával dopravních komplikací v souvislosti s uzavřením ulice Milady Horákové na Letné a problémy, pokud by napadl sníh. Pokusné opatření proto odložil na jaro.
Někteří dopravní odborníci kritizují již plánované zúžení Legerovy ulice na tři pruhy, neboť se domnívají, že takové opatření bude znamenat výrazné dopravní potíže zejména na Praze 4. Společnost Satra přitom plánuje omezení dokonce jen na dva pruhy v každém směru. Kromě zúžení magistrály ale také doporučuje přijmout další omezení, která by zde snížila počet projíždějících aut, například vybírat mýtné.
Díky zúžení magistrály na dva pruhy by podle firmy Satra bylo možno vybudovat nová parkovací místa pro rezidenty nebo více přechodů pro chodce. Z Legerovy a Sokolské ulice by se tak podle projektantské společnosti mohli stát městské bulváry.
Po magistrále každý den projede až 100.000 aut. Se stavbou tunelů by se mohlo začít zhruba v roce 2010, trvat by mělo asi čtyři roky. Podle ministerstva dopravy by celkové náklady mohly být asi 8 miliard korun. Kdo je zaplatí, ještě není zcela jasné, rozdělit by se o ně mělo ministerstvo dopravy s pražským magistrátem.