"Ten standard absolutně neodpovídá, ale pro nás je v ten okamžik důležitější než nedat žádný vůz, tak dát aspoň takovýto vůz, abychom cestující a zákazníky odvezli," řekl ČT mluvčí železniční firmy Ondřej Kubala.
Redaktor webového magazínu ŽelPage.cz Juraj Kováč řekl ČT, že ministerstvo dopravy pro letošní rok objednalo více spojů od Českých drah v kategorii InterCity a EuroCity, nyní tak jezdí vlaky, pro které nejsou vozy. Loni například vlaků EuroCity podle ČT bylo 32, nyní jich je 54. "Mezi Prahou, Ostravou a Žilinou lze potkat vozy vyrobené v 70. letech, které jsou na konci své životnosti," uvedl Kováč.
Peníze na nové vagony dopravce podle České televize nemá, a tak pouze rekonstruuje ty současné. Dodavatel jejich opravy ale neplní termín, vozy už měly být v provozu, místo nich dráhy sahají do záloh, uvedla ČT. Podle Kubaly ze 40 vozů v opravě 17 stále kvůli slovenskému dodavateli není použitelných, pět stojí kvůli garančním opravám a 12 zatím nepřišlo. Dráhy budou po trnavské firmě ŽOS vymáhat náhradu škody a smluvní pokutu.
Problém se podle Českých drah týká zejména vlaků, které jezdí na Slovensko. Ve dvou případech firma dokonce dva vlaky "degradovala" z prestižní kategorie EuroCity do kategorie expresů.