Skupina, jejímiž členy jsou zástupci MPO, výrobců vozidel a autodílů, Sdružení automobilového průmyslu a Svazu dovozců automobilů, má analyzovat protikrizová opatření ostatních evropských států v sektoru výroby dopravních prostředků.
Opatření na podporu automobilového průmyslu v poslední době přijalo několik evropských zemí, ve kterých tato výroba tvoří páteř domácího průmyslu a celé ekonomiky. Jde mimo jiné o Francii, Německo, Itálii, Španělsko, Portugalsko a Švédsko. Opatření na podporu automobilového průmyslu obsahuje rovněž Evropský plán hospodářské obnovy, který v listopadu loňského roku předložila Evropská komise.
Například Německo zavedlo vyplácení bonusu 2500 eur za koupi nového energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu. Celkem k podobné podpoře obnovy vozového parku přistoupilo 13 unijních zemí.
Výroba silničních vozidel v Česku loni kvůli dopadům finanční krize v závěru roku stoupla jen o necelé jedno procento na 947.372 vozů. Původně výrobci čekali růst kolem deseti procent. Kvůli krizi a omezování výroby automobilky do letošního pololetí sníží meziročně stavy nejméně o 13.500 pracovníků. Automobilový průmysl tvoří zhruba pětinu tuzemské průmyslové výroby.
Členové skupiny MPO pro oživení autoprůmyslu:
Erik Geuss, náměstek ministra průmyslu a obchodu
Antonín Šípek, ředitel Sdružení automobilového průmyslu
Jiří Černý, viceprezident pro výrobu TPCA Czech
Radek Špicar, ředitel vnějších vztahů společnosti Škoda Auto
Petr Vaněk, generální ředitel PR a komunikace Hyundai
Pavel Juříček, generální ředitel Brano Group
Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů
Ivan Hodač, ACEA
Zdroj: MPO