Vozy čeká kompletní přeměna včetně úprav skříně vagonu; obnovy se dočká také WC, bufet, kuchyně i prostor pro cestující. Přestavbou mají vzniknout moderní bistrovozy s oddílem první třídy pro 22 cestujících a barovými boxy pro osm cestujících. Ve vagonech bude také nový informační systém pro cestující a přístup k elektronickým rezervacím.
"Jde o vůz pro evropskou dálkovou doravu," uvedl Kubala. Na koleje se zmodernizované vagony vrátí letos v prosinci se začátkem nového jízdního řádu. Budou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu a dráhy je nasadí na expresy a spoje EuroCity z Prahy do Žiliny a také na rychlíky z Prahy přes Plzeň do Mnichova a Norimberku.
Vagony byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmeckém Budyšíně. Českým drahám šestice vozů připadla při dělení československé federace. K podobné modernizaci sáhli i Slováci, kteří získali větší část východoněmeckých vagonů.
Bistrovozy považují zástupci drah za budoucnost železničního stravování. Místo velkoprostorových restaurací na kolejích se prý daleko více uplatní bistra, minibary a roznášková služba, aby se cestující nemusel kvůli lahvi piva prodírat celým vlakem. Podobné služby fungují například v pendolinech.
Jídelní vůz či bistro je nyní ve více než 70 vlacích Českých drah.