Průzkum: Většina manažerů se obává poškození pověsti firmy na webu

04.02.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 4. února (ČTK) - Dvě třetiny světových manažerů se obávají rizika špatně poslaných e-mailových zpráv a toho, že zaměstnanci mohou firmu poškozovat na internetu. Většina šéfů firem si tak uvědomuje, že s rostoucím vlivem internetu se objevují skutečnosti, které mohou pověst společnosti posílit nebo oslabit. Vyplývá to z výsledků výzkumu mezi vrcholovými manažery globálních firem, který provedla agentura Weber Shandwick ve spolupráci s výzkumnou skupinou Economist Intelligence Unit.

Možnost zaměstnanců připojených k internetu poškozovat firmu nemá podle výzkumu většina manažerů pod kontrolou. Dvě třetiny manažerů si buď neuvědomují, nebo nechtějí připustit, že jejich zaměstnanci očerňují vlastní společnost na internetu, uvedli autoři průzkumu. Celosvětově pouze jedna třetina (asi 34 procent) vedoucích říká, že ví o zaměstnanci, který přes internet poslal něco negativního o jejich společnosti. Podle odhadů webové stránky Jobvent.com, která umožňuje návštěvníkům hodnotit jejich zaměstnavatele, přitom 70 procent zaslaných komentářů spadá do kategorie "Nenávidím svoji práci".

"Krátkozrakost, s jakou manažeři přistupují k zaměstnancům připojujícím se k internetu, aby si postěžovali na své nadřízené, prodiskutovali platy a vypustili důvěrné informace, upozorňuje na v současnosti jednu z nejnebezpečnějších hrozeb pověsti firem a odborníků, která bude přetrvávat i v následujících letech," uvedla Leslie Gainesová-Rossová z agentury Weber Shandwick.

Výzkum také ukázal, že zaměstnanci na všech úrovních se někdy účastnili internetové komunikace, která skrývala potenciální nebezpečí pro pověst firmy. Celkem 87 procent manažerů připustilo, že chybně odeslali e-mail nebo jim alespoň jedna elektronická zpráva byla neúmyslně zaslána. Nechtěné a nepředpokládané následky špatně poslaných e-mailů mohou podle autorů studie ve vteřině poskvrnit reputaci firem.

Průzkum byl proveden mezi 703 členy vrcholového vedení v 62 zemích Severní Ameriky, Evropy, Tichomoří a dalších trhů. Redakční tým Economist Inteligence Unit realizoval online průzkum a zprávy byly zpracovány agenturou Weber Shandwick. Ta se specializuje na strategickou marketingovou komunikaci, vztahy s médii a korporátní komunikační poradenství a poskytuje služby v reklamě, marketingovém výzkumu a vizuální komunikaci. Weber Shandwick je součástí Interpublic Group of Companies, která patří mezi největší světové společnosti poskytující reklamní a marketingové služby.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK