Výběrové řízení bude dvoukolové. První kolo bude kvalifikační, adept nesmí například být v konkurzu či úpadku, nesmí českému státu nic dlužit ani být v jiném sporu s Českou republikou. Ve druhém kole bude jediným kritériem výše nabídnuté a garantované nákupní ceny.
O postupujících z prvního kola bude rozhodovat vláda. Při svém rozhodování přihlédne k tomu, zda zájemce nepředstavuje bezpečnostní riziko. Například zda nepochází ze státu, který ohrožuje mezinárodní bezpečnost, podporuje terorismus nebo porušuje lidská práva.
Stejně tak vláda bude posuzovat, jestli zájemce o ČSA není přímo nebo nepřímo ovládán státem, jehož "zahraniční a vnitřní politika představuje riziko pro bezpečnost České republiky a je v rozporu s bezpečnostními zájmy České republiky".
Při privatizaci bude platit pravidlo pěti let. Nový majitel musí ČSA zachovat nejméně po dobu pěti let status národního dopravce. Nejméně pět let musejí ČSA mít základnu na Ruzyni, po stejnou dobu musí být jejich hlavní činností letecká doprava.
Podle náměstka ministra financí Ivana Fuksy projevily zájem o ČSA společnosti ze západní Evropy, dálného východu a Aeroflot jako jediný zástupce východní Evropy. Mezi zájemci je i česká společnost Travel Service. Výnos z privatizace se odhaduje na 3,5 miliardy až pět miliard korun.
Po prodeji ČSA má následovat privatizace pražského letiště. Podmínkami soutěže se bude vláda zabývat zřejmě na přelomu léta a podzimu.