Skupina loni prodala 35.490 vozů ve 22 pobočkách v České republice, což představuje pokles o 23 procent. Na Slovensku klesl prodej o pětinu na 14.860 aut, 6650 prodaných vozů v Maďarsku představuje pokles o 21 procent a v Rumunsku se odbyt snížil na 1430 aut. V Polsku, které AAA v polovině roku opustila, prodala 2130 aut. Podíl aut prodaných na leasing nebo úvěr se zvýšil o pět procentních bodů na 53 procent.
Skupina podle analytika Atlantiku FT Milana Vaníčka splnila svůj celoroční cíl prodat 60.000 vozů. "Ve výhledu na letošní rok nebyly dosud zmíněny žádné konkrétní cíle s odvoláním na současnou komplikovanou ekonomickou situaci ve světě. Zprávu hodnotíme neutrálně," dodal.
Ve čtvrtém čtvrtletí roku společnost prodala 10.520 ojetých automobilů, což bylo o 28 procent méně, než od července do září. Lidé se podle ředitele komunikace skupiny Vladana Crhy v závěru roku zaměřili spíše na nákup starších a levnějších aut s menšími úspornějšími motory. Na poklesu zájmu o novější ojetiny se projevilo i zostření konkurence ze strany prodejců nových aut, kteří přišli s významnými slevami.
V druhé polovině roku vedlo oslabení místních měn k částečnému snížení tlaku ze strany levných dovážených ojetin, což byl problém, se kterým se firma potýkala hlavně v Česku. Rostl také zájem o nákup aut přes internet, což umožnilo snížení potřeby počtu zaměstnanců na pobočkách a call centrech. Počet prodaných aut na jednoho zaměstnance vzrostl na 7,3 vozů proti 5,1 vozů na konci roku 2007.
Loňské snížení počtu poboček ze 45 na 38 vedlo k poklesu prodaných aut, ale zároveň odlehčilo firmě od ztrát, které generovaly. Společnost tak zlepšila hospodaření proti roku 2007, kdy se propadla do ztráty kolem 120 milionů Kč. Návrat k zisku po zdanění ale očekává až ve druhém čtvrtletí letošního roku. "Přestože společnost očekává typický sezónní efekt, jež by měl mírně oživit prodeje ve druhém čtvrtletí roku, i nadále zaujímá svůj konzervativní postoj a opakuje své opatrné stanovisko k vývoji prodejů v roce 2009," uvedl Crha.
Kvůli nepříznivé situaci na trhu osobních automobilů a spotřebitelských půjček v Rusku firma odloží chystaný letošní vstup na trh. Společnost bude dál jednat s potenciálními místními partnery, ale vstup na trh nepředpokládá dříve, než v příštím roce. Během února by také mělo padnout rozhodnutí o vstupu potenciálního investora do rumunské pobočky.
Počet zaměstnanců AAA se loni snížil z 3834 na 1440 pracovníků. Finanční výsledky společnost oznámí 26. března.