"Myslím, že je to spíše politické prohlášení, které měli slyšet hlavně Francouzi," uvedl Urban.
Oba se shodují, že odstěhování společného závodu TPCA z Kolína by znamenalo vracení miliard korun na investičních pobídkách. "Automobilka je smluvně svázána s českým státem. Nakonec není jenom francouzská, ale také japonská," zdůraznil Urban. Francouzská PSA Peugeot Citroën ji provozuje společně s japonskou Toyotou.
Říman označil Sarkozyho výroky za nebezpečné, protože ukazují návrat a posílení protekcionismu v Evropě. "Jestli něco přispěje k prohloubení a prodloužení krize, tak by to byl masivní protekcionismus zavedený velkými státy," řekl.
Zastává také názor, že čím více se o Sarkozyho návrhu bude debatovat, tím víc začne žít vlastním životem a všichni se začnou bát, že se něco takového již děje. "Nemá cenu se o tom bavit, protože to Peugeot prostě neudělá," zdůraznil Říman.
Sarkozy ve středu prohlásil, že se nedá ospravedlnit, aby se ve Francii prodávala vozidla domácích značek vyrobených v zahraničí. "Když se postaví továrna (koncernu) Renault v Indii, aby se auta značky Renault prodávala Indům, to je ospravedlněné. Ale aby se postavila továrna určitého výrobce, aniž bych citoval jeho jméno, v Česku a aby se prodávala její auta ve Francii, to už je neospravedlněné," řekl.
Zásadní pro záchranu francouzských pracovních míst je podle něj zabránit stěhování továren do zahraničí a chtěl by pokud možno přestěhovat ty již umístěné v cizině zpátky do Francie.