"Nové soupravy jsou výrazně lehčí. Tím se sníží o polovinu náklady na trakční pohon, tedy elektřinu nebo naftu, a o třetinu se sníží poplatky za využití dopravní cesty, která se vypočítává podle hmotnosti," řekl Jančura. U nových dopravců jsou podle něj nižší i režijní náklady.
Jančura očekává, že výběrová řízení postupně začnou vypisovat také další kraje. ČD letos po krajích požadují uhrazení až dvojnásobných ztrát za regionální dopravu, než tomu bylo v minulých letech. Dopravce totiž loni přišel o zisky z výdělečné nákladní dopravy, která se vyčlenila do samostatné společnosti ČD Cargo.
Ministr dopravy Petr Bendl v minulých dnech uvedl, že stát zřejmě letos krajům na financování regionální železniční dopravy mimořádně přispěje. Podle Českých drah chybí na krajské vlaky 3,2 miliardy korun. Bendl však zdůraznil, že půjde o jednorázovou injekci, která se nebude v budoucnu opakovat. "Pro nás je to pozitivní zpráva. Kraje teď budou muset najít rezervy v rozpočtech, omezit objednané železniční spoje nebo vypsat výběrové řízení," dodal Jančura.
Nabídky pro Liberecký kraj je možné podávat do 31. května. Podle Jančury je projekt RegioJetu samofinancovatelný, úvěr na soupravy se tak zaplatí z vybraného jízdného a dotace od kraje. Výroba regionálních souprav potrvá asi dva roky. Pokud Student Agency v soutěži uspěje, na kolejích by se její vlaky mohly objevit od změny jízdních řádů v prosinci 2011.
O rok později plánuje Jančura vstoupit i na dálkové spoje. Mezi Prahou a Ostravou chce provozovat nedotované vlaky pod názvem HighJet. Ty mají být konkurencí taktéž nedotovaným soupravám Pendolino Českých drah.