"Jsme téměř rozhodnuti, že do tendru o ČSA nepůjdeme," řekl deníku Mladá fronta Dnes spolumajitel Penty Marek Dospiva. "Jsme přesvědčeni, že ČSA mají zápornou hodnotu," dodal.
Stát přitom podle serveru očekává, že za aerolinky dostane zhruba tři až pět miliard korun. Podle informací MfD mají manažeři ČSA "privatizační odměnu" navázanou na dosažení kupní ceny alespoň ve výši tří miliard korun. Ministerstvo financí ani ČSA nastavení hranice pro bonusy nekomentovaly.
Podle Penty mohou být očekávání ceny v řádu miliard korun nerealistická. "Stačí se podívat na privatizaci obdobných společností v evropských zemích, kde státy prodávaly aerolinky. Bylo to za korunu nebo musely garantovat a krýt dluhy, případně investorům doplácely," uvedl Dospiva.
Na seznamu zájemců o ČSA, který byl doposud zveřejněn, je kromě Aeroflotu islandský Iceland Air, který v tuzemsku vlastní leteckou firmu Travel Service. V minulých dnech se přihlásila také turecko-česká finanční skupina Odien, která v Česku vlastní cestovní kancelář Čedok, píše iDnes s tím, že další zájemci zůstávají zatím oficiálně spíše v myšlenkách analytiků - svůj zájem ještě oficiálně nepotvrdily. Jde například o Air France - KLM nebo China Southern, píše server.
V minulosti se jako o možném kupci ČSA mluvilo i o korejském partnerovi aerolinek v alianci SkyTeam, společnosti Korean Air. Mluvčí firmy Kim Mi Hyun si údajně nechal zaslat podmínky soutěže o ČSA, zájem aerolinek ale nepotvrdil. "Zatím v tom není nic nového, nemám co komentovat," řekl MfD.
Ministerstvo financí vyhlásilo výběrové řízení na nového vlastníka ČSA ve čtvrtek. Nový vlastník ČSA má být znám do konce září.